для учнів 7-А кл


Шановні семикласники!

Дякую, що ви відвідуєте цей блог.

Бажаю вам успіхів у навчанні, наснаги, сили та терпіння досягти вершини вашої мрії.


Сподіваюсь, що допомога цього блогу стане вам у пригоді



Чекаю фото  з виконаними домашніми завданнями на   електронну адресу vanzhula12061981@gmail.com 

 18.05.2020
Шановні семикласники!
Сьогодні у вас відповідальний день. Ви маєте виконати підсумкову контрольну роботу, яка перевірить знання з хімії, отримані вами за час дистанційного навчання.
Для цього вам необхідно перейти за посиланням: https://chemistri6school.blogspot.com/p/blog-page_17.html
 знайти своє прізвище та номер варіанту. Бажаю успіху!




13.05.2020
Увага! 
18 травня
Підсумкова контрольна робота з теми " Вода "
Рекомендований матеріал для повторення:

п. 22, 23, 24. Особливо зверніть увагу розв язки задач с. 155-156 та  рівняння реакцій взаємодії води з оксидами с. 160 - 162


Завдання на період карантину
04 травня 2020р

Виконайте самостійну роботу по темі "Вода"
4 травня до 21.00
 Код доступу 757612
join.naurok.ua 
ТЕМА ЗНАЧЕННЯ ВОДИ І ВОДНИХ РОЗЧИНІВ У ПРИРОДІ ТА ЖИТТІ ЛЮДИНИ. КИСЛОТНІ ДОЩІ
Вивчення матеріалу  допоможе вам:
· оцінити роль води в життєдіяльності організмів;
· обґрунтовувати значення розчинів у природі та житті людини;
· сформувати уявлення про кислотні дощі
Вода — природна і лікувальна, столова і мінеральна, технічна і питна — така різна й водночас незамінна.
ЗНАЧЕННЯ ВОДИ І ВОДНИХ РОЗЧИНІВ У ПРИРОДІ.
Значення води важко з чимось порівняти, оскільки, дякуючи ціп унікальній природній речовині, існує життя на Землі. Тож вода насправді безцінна.
У живій природі завдяки воді відбуваються хімічні реакції з перетворення речовин їжі на речовини, що входять до складу тіла організмів, живлять їх, забезпечують енергією. Поживні речовини переносяться в організмі у складі водних розчинів: у рослин, дякуючи наявності води у складі клітинного соку, у тілах тварин і людини — завдяки крові. Вода оберігає живі істоти і всю нашу планету від перегрівання.
Кожна людина повинна стежити за тим, щоб в її організм надходила достатня кількість води. Для вашого віку добова норма води становить 1,5—2 л.
Більшість біологічних явищ в організмах відбуваються за участю води. Поживні речовини в організмах транспортуються в складі водних розчинів.
Вода бере участь у формуванні рельєфу місцевості. Вона — головний чинник, що зумовлює клімат Землі та є середовищем існування багатьох організмів.
Пригадайте, середовищем життя яких організмів є вода.
Крім позитивного значення, вона може завдавати шкоди (руйнування гір, зсуви ґрунту, повені тощо).
ЗНАЧЕННЯ ВОДИ І ВОДНИХ РОЗЧИНІВ У ПОБУТІ ЛЮДИНИ Й ГРОМАДСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ.
Окрім чинника середовища життя, вода відіграв важливу роль у громадському господарстві та нашому побуті (мал. 111).
Значна кількість води використовується в промисловості. Так, у виробництві 1 кг алюмінію задіяно близько 9 кг води. На цукрових заводах для виробництва 1 кг цукру витрачається води в 10 разів більше. В якості теплоносія воду використовують в теплових мережах для передачі тепла по теплотрасах від виробників тепла до споживачів. На багатьох підприємствах воду використовують для охолодження продукції й апаратів.
КИСЛОТНІ ДОЩІ 
 Оксиди не металічних елементів взаємодіють з водою й у природних умовах.
Пригадаємо, що газуваті забруднювачі повітря потрапляють до нього разом з викидами при роботі автотранспорту, заводів, котелень тощо. Більшість з цих газів утворена оксидами Сульфуру (SО2, SO3) і Нітрогену (NО2). У повітрі вони контактують з парами води. Відбуваються хімічні реакції, кінцевими продуктами яких є кислоти. Такі з них, як сульфітна Н
2SO3, сульфатна Н2SO4, нітратна HNO3 завдають шкоди природі. Як саме? Вони розчиняються в дощових краплях і потрапляють на землю. Це явище дістало назву кислотних дощів.
Мал. 111. Вода в житті людини
Основна причина кислотних дощів — це утворення в атмосфері кислот внаслідок недбалої діяльності людини. Є й природні причини цього явища, як-от виверження вулканів і розряди блискавок.
Кислотні дощі вражають рослини, псують металеві та інші вироби, не проходять безслідно і для людини, якщо потрапляють на волосся чи одяг (мал. 112).
Мешканці водойм теж чутливі до кислотних дощів. Особливо потерпають рослини й тварини водойм з непроточною водою (озер, ставків).
Кислотні дощі, утворені над певною територією, вітром переміщуються на значні відстані. Тож кислотний дощ може пролитися далеко від місця викиду в атмосферу шкідливих речовин.
І буває так, що над ніби екологічно-безпечною територією випадає кислотний дощ.
До кислотних дощів дуже чутливі огірки. Ті з вас, хто проживає в сільській місцевості, могли бачити, як після одного з літніх дощів упродовж доби жовкнуть листя і стебла огірків (мал. 112). Кислотні дощі завдають шкоди спорудам з мармуру й вапняку, металевим конструкціям.
Кислотні дощі зменшують родючість ґрунту, уповільнюють процеси розкладання органічних речовин, адже погіршують середовище життя бактерій ґрунту, які це здійснюють; пошкоджують грибниці грибів. Рослини потерпають від того, що руйнується хлорофіл, пригнічується фотосинтез, опадає листя, погіршується живлення внаслідок руйнування кореневої системи.
Запобіжні заходи з недопущення появи кислотних дощів спрямовані на підтримання чистоти повітря. Для цього слід припинити викиди у повітря оксидів, що утворюють кислоти, людина за рік тільки в процесі харчування споживає в середньому шістдесят тонн цілющої вологи. Додайте до цього ще якихось триста тонн води для задоволення інших її життєвих потреб — і ви отримаєте цифру у триста шістдесят тонн!

Щоб виростити один кілограм рослинної їжі — зерна, овочів, потрібно в середньому дві тонни води. Для «вирощування» одного кілограма м'яса — двадцять тонн води. Щоб отримати 1 т чавуну, слід витратити 15-20 м3води, 1 т штучного шовку — до 2500 м3.
Видобуток вугілля і нафти теж не обходиться без води, в середньому її витрачається: на тонну вугілля близько п'яти тонн, на тонну нафти — до 130 тонн.
Питання ( питання № 1-  4(усно), №7-11(письмово)
1. Як людина використовує воду й водні розчини?
2. Завдяки яким властивостям води ця речовина незамінна у живій природі?
3. Як пов'язане використання води в побуті, на виробництві з її властивостями? Чому в батареях опалення циркулює вода, а не повітря?
4. Що називають кислотними дощами? Чим вони небезпечні для природи нашої планети?
5. Чим кислотні дощі небезпечні для природи нашої планети?
6. Запишіть назви та джерела речовин, що є причиною кислотних дощів. Напишіть приклади рівнянь реакцій, що відбуваються при утворенні кислотних дощів.
7. Укажіть формули газоподібних речовин, що беруть участь в утворенні кислотних дощів: SO2, СО2, О3, Н2, СН4, NО2.
8. Укладіть переліки:
А позитивного значення води в природі
Б негативного значення води в природі
В значення води у побуті
Г значення води у суспільному господарстві
9. Укажіть властивості води:
А безбарвна
Б легко переходить з одного агрегатного стану в інший
В не проводить електричний струм
Г розчиняє речовини різного агрегатного стану
10. Обґрунтуйте, до яких заходів слід вдаватись, щоб запобігти утворенню кислотних дощів.
11 . Складіть схеми «Значення води у природі» та «Роль води в житті людини» і підготуйте розповідь за ними.


27.04.2020
Шановні учні працюємо над проектами (обов язково  кожен має обрати одну із тем)
на 04.05 - "Зберігаючи воду - заощаджую родинний бюджет"
"Дослідження якості води з різних джерел"
на 11.05 -   "Способи очищення води в побуті"
"Збереження чистоти водойм"
 Тема уроку :Розвязування розрахункових задач"

Повторюємо : Взаємодія води з оксидами
Домашнє завдання: 
1. Виконати задачі № 8, 12 на с.113-114 друкованого зошита О.Березан Хімія 7кл



13.04.2020
Самостійна робота ( виконати до 15.04)
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=866682

Тема уроку "Поняття про кислоти та основи"

 
06.04.2020








 30.03.2020
 

Урок :Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.




 Відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?time_continue=162&v=_W-q19vPDkw&feature=emb_title
 Домашнє завдання:
1. Опрацювати параграф 23
2. Друкований зошит: урок 42 та завдання в даному уроці 

20.03.2020
Дякую учням, які сумлінно працюють та звітують на вайбер про виконану роботу, продовжуйте опрацьовувати урок 42 у друкованому зошиті та розв язуйте задачі на масову частку, бажаю успіху, чекаю подальших фото. Будьте здорові ви та ваші родини.

16.03.2020р



Тема: "Вода"
           Кількісний склад розчинів. Масова частка розчиненої речовини.
 Завдання: опрацьовуємо параграф 23
Завдання в друкованому зошиті с.102-106 
Чекаю фото зошитів з виконаним завданням на вайбер - 0630457733 або електронну адресу vanzhula12061981@gmail.com 






ІІ семестр


ТЕМА:  КИСЕНЬ







ТЕМА 2. ВОДА
Цілющі властивості води - природні розчини України
о.Сиваш - мертве море України
Біле озеро Рівненська обл.
Лемурівське озеро - рожеве озеро України

Виготовлення розчинів

Взаємодія води з оксидами
Взаємодія кальцій оксиду з водою.

Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою

Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

Тренувальні вправи

Кругообіг води в природі 


Три агрегатні стани води


Цікаві факти про воду: правдиві чи ні?

Вода. Розчини 






Розчин та його компоненти




ШАНОВНІ УЧНІ ДАНІ ЗАВДАННЯ ДОПОМОЖУТЬ ВАМ З ЛЕГКІСТЮ ОПАНУВАТИ ЦІКАВИЙ СВІТ "ХІМІЇ" 

Любі, СЕМИКЛАСНИКИ, продовжуємо з легкістю вивчати цікавий світ науки "ХІМІЯ".
Виконання наступних завданнь допоможе краще засвоїти тему "Початкові хімічні поняття" та підготуватися до контрольної роботи.  

 Обчислення відносної молекулярної маси


                                                        


"ВАЛЕНТНІСТЬ"









"ХІМІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ, АТОМИ, МОЛЕКУЛИ"



 "Метали і неметали"

                             
"ПРОСТІ І СКЛАДНІ РЕЧОВИНИ"




ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ


СПОСОБИ РОЗДІЛЕННЯ СУМІШЕЙ 

ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ РЕЧОВИН



ХІМІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ, АТОМИ, МОЛЕКУЛИ


ЗНАЙОМСТВО З ХІМІЧНИМИ ЕЛЕМЕНТАМИ


ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ

Немає коментарів:

Дописати коментар

  ПЕРЕМОЖЦІ І ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ з ХІМІЇ у 2021-2022 н.р. Корсун Олександр 7 - А Вертепна Вікторія 7 - А Ішков Олексій 10 - В Ст...